Görkem ÖNÜR Ali Rıza Eroğlu İlkokulu

İYİLİK İÇİN EL ELE PROJESİ
HAND İN HAND FOR GOODNESS


Merhaba, ben Görkem ÖNÜR. 1983 Adana doğumluyum. Mustafa Kemal Üniversitesinden 2006 yılında mezun oldum. Mesleğimde 15. yılımı çalışıyorum. Mesleğini ve öğrencilerini çok seven bir öğretmenim.

Projelere katılma sebebim önce kendi deneyimlerimi çeşitlendirip etkinlik dağarcığımı geliştirmek  bu deneyimlerimi çocuklarıma ve öğrencilerime aktarmak.
Çalışmaktan, yaptığım meslekten İşbirlikçi çalışmalardan , organize aşamasında katkıda bulunmaktan çok hoşlanıyorum. Yeni projelerde ülkemizin çeşitli bölgelerinden öğretmen arkadaşlarımla çalışmak beni çok mutlu ediyor.


Okulum Ali Rıza Eroğlu İlkokulu, aşağıdaki linke tıklayarak okulumuzun web sitesine ulaşabillirsiniz.


Aşağıdaki linke tıklayarak okulumuzun tanıtım videosunu izleyebilirsiniz.





PROJE KATILIM BELGESİ


YAYGINLAŞTIRMA

Projemizle ilgili haberler okulumuzun web sitesinin yanı sıra EBA'da haber yapılmıştır. Ayrıca okul Facebook ve İnstagram sayfasında projemizin haberleri yayınlanmıştır.



Proje bloğu sayfamın linki.


VELİ İZİN BELGELERİMİZ




PROJE ÖĞRENCİLERİMİZ


Merhaba ben Ada, 10 yaşındayım. İzmir'de yaşıyorum. Ali Rıza Eroğlu İlkokulu 4. sınıf öğrencisiyim.
Hello my name is Ada,I am ten years old.I live in İzmir.I am going to Ali Rıza Eroğlu primary school at 4th grade







Merhaba ben Nisa ,10 yaşındayım,4. sınıfa gidiyorum.Müzik dinlemeyi ve enstruman çalmayı seviyorum.Bergamada yaşıyorum.
Hi! May name is Nisa .I'm 10 years old.I'm going to 4 th.I love listening to music and playing an estrumen.I live in Bergama.




Azamat.Görkem ÖNÜR


PROJE GÖREV DAĞILIMI


CODEWEEK ETKİNLİKLERİMİZ






PROJEMİZDE KULLANDIĞIMIZ WEB 2.0 ARAÇLARI






PROJEMİZ İÇİN HAZIRLADIĞIM AFİŞ





PROJEMİZ İÇİN HAZIRLADIĞIM LOGO






ANKET SONUCU SEÇİLEN PROJE LOGOMUZ





337 gerçekleştirme gerçekleştirildi anketimize 12.şeçenekle katılıp 153 oy alan

 Selçuklu Belediyesi İlkokulu'nda görev yapan Halime Dağ Öğretmenimizin logosu kazandı.

 

337 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ankete göre Selçuklu İlköğretim Okulu'nda görev yapan Halime DAĞ'ın logosu 153 oy alarak birinci oldu.



PROJE İÇİN ÖĞRENCİLERİN YAPTIĞI LOGO ÇALIŞMASI


PROJE İÇİN ÖĞRENCİLERİMİN YAPTIGI AFİŞ ÇALIŞMASI





PROJEMİZİN ÖN TESTİNİ UYGULADIK...


İYİKLE İLGİLİ KİTAP OKUMA ETKİNLİĞİMİZ



İyilik temalı kitaplarımızı okuyoruz. We are reading about goodness.



İYİLİKLE İLGİLİ VİDEO İZLEME



Öğrencilerimiz iyiliğin önemini anlatan video izlerken.
Watching video about Goodness.





İyilikle ilgili resim ve boyama çalışmalarımız. Painting about goodness.

AİLEMİZE İYİLİK YAPTIK




Ailemize iyilikler yaptık. Aile içi yardımlaşmanın önemini konuştuk.


YAŞLILARIMIZA İYİLİK YAPTIK



Çevremdeki insanlara, Yaşlılara iyilik yapma. Doing goodness to the people around me, to the elderly.

İYİLİĞİN ÖNEMİNİ ANLATAN AKROSTİŞ ÇALIŞMASI






HAYVANLARA İYİLİK YAPTIK


Hayvanlara iyilik yaptık hem çocuklar, hem hayvanlar mutlu oldu.


İyilik konulu afiş,broşür hazırlama(Preparing posters and brochures on goodness)





3 Aralık Engelli günü farkındalık yaratmak için Wonder filmini izledik. We watched Wonder Movie for 3 December Disabeled Day.


PROJE YARIŞMALARI



Proje öğrencilerimiz arasında kahoot uygulaması üzerinden proje çalışmalarımızla ilgili sorulardan oluşan yarışma yaptık. Öğrenciler çok eğlendiler.



Öğretmenler arası projemiz ile ilgili sorulardan yarışma yaptık. We competed with teachers about our project.



KARIŞIK ÖĞRENCİ TAKIMLARI
1.HAFTA  2.TAKIM




İYİLİK ÇARKI;çarkı döndüren öğrenci kendisine çıkan iyiliği gerçekleştirir.







 

PROJE ORTAK ÜRÜNLER

(PROJECT COMMON PRODUCTS)

 Proje akrostij ortak ürünü(Project Akrostij joint product)

Projemizin adının kelimeleri olan  İyilik İçin El Ele'nin harflerinden öğrecilerimiz akrostiş şiiri yazdılar. Daha  sonra her öğrenci yazdığı  bölümü seslendirip videoya ekledi. Proje ortağımız Görkem ÖNÜR öğretmen bu videoları birleştirip youtube aracılığıyla yüklemiştir. Öğrencilerimizin oluşturduğu akrostişlerin altında ortak çalışmamızın videolarını görebilirsiniz.

 

 

Projemizin harflerinden oluşan akrostiş şiirini tüm öğrencilerimiz yazalım ve söyleyelim.

Let all our students write and sing the aakrostiş poem consisting of the letters of our project.

İYİLİK İÇİN EL ELE (HAND IN HAND FOR GOODNESS)




Projemizin ingilizce  adının kelimeleri olan  Hand ın hand for goodnes 'nin harflerinden öğrecilerimiz akrostiş şiiri yazdılar. Daha  sonra her öğrenci yazdığı  bölümü seslendirip videoya ekledi. Proje ortağımız Görkem ÖNÜR öğretmen bu videoları birleştirip youtube aracılığıyla yüklemiştir. 





Hikaye tamamlama ortak ürünü(Story completion joint product)


Projedeki  öğrencilerimiz hep birlikte  hikayeler yazdılar. Her öğrenci  bir önceki öğrencinin kaldığı yerden devam etti.  Ortaya iyilik konulu güzel bir hikaye çıktı. 



Hikayemize ulaşmak için aşağıdaki linke tıklayın.

https://docs.google.com/presentation/d/1VxtbPCZUNOhHzs0hhErMl9zY-4QAfcrJmp0lyMNb_F0/edit#slide=id.p


Engelliler günü ortak çalışması

(Disability day joint work)

Engelliler gününde Projemizdeki öğrenciler farkındalık oluşturmak için 'Hayat Bayram Olsa 'şarkısını işaret diliyle seslendirdiler. Çalışmanın planlanması ve yotube aracılığıyla paylaşılması görevini proje ortağımız Görkem ÖNÜR öğretmen yapmıştır.


"İyilik İçin El Ele" projesi proje ortaklarımızla hazırladığımız 3 Aralık Engelliler Günü kolajı...


Mixed student teams common products

İlkokul,ortaokul ve lise olarak forum bölümünde gruplar oluşturulmuştur.Öğrenciler kademelerine göre forumda ilgili kısma girip bulmacada olmasını istedikleri soruları  yazmışlardır. Onların sorularıyla Nesibe KARASU Öğretmen tarafından bulmacalar oluşturulmuştur.

Groups were formed in the forum section as primary, secondary and high school. The students entered the related section in the forum according to their levels and wrote the questions they wanted to be in the puzzle. With their questions, puzzles were created by Nesibe KARASU Teacher

 

Forum linki için tıklayınız.

 

İLKOKUL KARMA ÖĞRENCİ TAKIMI BULMACA ETKİNLİĞİ





ÖĞRETMEN WEBİNARLARI

 
Ekim ayı tanışma webinarımız.



30.10.2020 tarihli webinarımız.




02.12.2020 Tarihli webinarımız.


Projemizin tüm ortakları ve tüm öğrencilerimiz ile kapanış webinarını gerçekleştirdik.(We held the closing webinar with all partners of our project and all our students.)


ÖĞRENCİLER ARASI GÖRÜŞMELER

Öğrenci tanışma webinarı. Conversation amongs students.(04.11.2020)




Proje öğrencilerimiz arasında kapanış görüşmesini gerçekleştirdik.
19/12/2020




Sohbet Odası Toplantımız. Our Chatroom meeting.


Öğrenciler arası etkileşim

(Interaction between students)



Ali Rıza Eroğlu İlkokulu 4-F sınıfı öğrencileri ile Ressam Osman Hamdi Bey İlkokulu 4-E sınıfı öğrencileri arası etkileşim çalışması









Proje Değerlendirme panosu(Project Evaluation board)


Projemizin sonunda öğretmenlerimiz,öğrencilerimiz ve velilerimiz için görüş panolarını Hanife KAVAKLI öğretmenimiz hazırlamıştır. 





PROJE SERGİLERİ

Proje çalışmalarımızdan oluşan sergimizi 3 dilde hazırladık. Proje öğretmenlerimizin aylık çalışmalarından oluşan kolajları Proje Ortağımız Özlem KARACA tarafından sanal sergi haline getirilmiştir.








Proje Final Ürünü


Final ürünü için Projemiz kapsamında yaptığımız çalışmaları derleyip  tüm ortakların katılımıyla rap şarkısı hazırladık.Bunun için ilk olarak proje ortağı Halime DAĞ şarkının sözlerini yazdı.Bunu her okuldan bir öğrenci belirlenen fon müziğinde söyleyerek video kayıt yaptı.Daha sonra bunlar birbirinin devamı olacak şekilde yine Halime DAĞ tarafından birleştirilip tek bir şarkı haline dönüştürüldü.




ÖĞRENCİ SERTİFİKALARI



Projemize katılan öğrencilerimize sertifikalarını verdik.



İYİLİK İÇİN EL ELE PROJESİ SON TEST ANALİZİ

HAND IN HAND FOR GOODNESS PROJECT  FINAL TEST ANALYSIS

 


1.Ön test ile karşılaştırıldığında bu soruda önemli bir değişim gözlenmemiştir.

There was no significant change in this question compared to the pretest

 

2.Ön testte evet diyenlerin oranı %28 iken son testte %38 olmuştur. Bu durum proje çalışmalarının öğrencilerde web 2.0 aracı kullanımının artmasını sağlamıştır diyebiliriz.


While the rate of those who said yes in the pre-test was 28%, it was 38% in the post-test. We can say that this situation has led to an increase in the use of web 2.0 tools by the students.

   

3.Ön testte bu soruya evet diyenlerin oranı %77 iken son testte %88 olmuştur. Bu durum öğrencilerde yaralı hayvanlara karşı gösterilen duyarlılığın arttığını göstermektedir.


While the rate of those who said yes to this question in the test was 77%, it was 88% in the post test. This situation shows that the sensitivity shown to injured animals has increased in students.

 

4. Ön testte bu soruya hayır diyenlerin oranı % 5 iken son testte % 1 olmuştur. Bu durum proje çalışmalarının öğrencilerde hayvanlar için kapının önüne bir kap su ve yiyecek koyma kazanımının geliştiğini göstermektedir.

While the rate of those who said no to this question in the pre-test was 5%, it was 1% in the post-test. This shows that the project studies have improved students' gains in placing a container of water and food in front of the door for animals

  

5.Ön testte bu soruya çoğu zaman diye cevap verenlerin oranı %57 iken yaptığımız son testte çoğu zaman diye cevap verenlerin oranının %75 olduğunu görüyoruz .Bu durum proje çalışmalarının ailemize duyarlılığı arttıdığını göstermektedir.

In the pre-test, the rate of those who answered this question as often was 57%, while in the post-test we see that the rate of those who answered as often is 75%. This shows that the sensitivity of the project work to our family has increased.

      

6.Öğrencilerimizin ön testte bu soruya çok fazla diyenlerin oranı %26 iken son testte bu oran %47 ye çıkmıştır.Bu durum proje çalışmalarımızın öğrencilerde kitap okumayı arttırdığını göstermektedir.

While the percentage of our students who said too much to this question in the pre-test was 26%, this ratio increased to 47% in the post-test. This shows that our project work has increased students' reading.

  

7.Ön test ile karşılaştırıldığında hayvanlara barınak yapma kazanımında önemli bir değişiklik olmadığı görülmektedir.

Compared to the pretest, it is seen that there is no significant change in the gain of sheltering the animals.

    

8.Öğrencilerimiz ön testte bu soruya %74 ünün sıklıkla diye cevap verdiği, son testte ise %82 isinin sıklıkla diye cevap verdiği tespit edilmiştir.Bu durum proje çalışmalarımızın öğrencilerde bitki duyarlılığını arttırdığını göstermektedir.


It was determined that 74% of our students answered this question as frequently in the pre-test, and 82% frequently in the post-test. This shows that our project studies increase the plant sensitivity in students.

9.Öğrencilerimiz bu soruya ön testte %79 u evet demişken son testte %87 sinin evet dediği görülmüştür. Bu durum proje çalışmalarımız süresince öğrencilerimizin iyilik konulu film izleme oranının arttığını göstermektedir.

While 79% of our students said yes to this question in the pre-test, 87% of them said yes in the post-test. This shows that the rate of watching films about goodness increased by our students during our project studies.

 

10.Ön testte bu soruya sıklıkla diye cevap verenlerin oranı %39 iken son testte bu oran %69 a çıkmıştır.Bu durum proje çalışmalarının öğrencilerde yaşlı bireylerle, aile büyüklerimizle daha çok ilgilenmelerini sağladığını göstermektedir.

While the rate of those who answered this question as frequently in the pre-test was 39%, this rate increased to 69% in the post-test.

 

Yorumlar

  1. emeğine sağlık öğretmenim çok güzel çalışmalar olmuş

    YanıtlaSil
  2. Harikaa tebrik ederim hocam🤩

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Her birini keyifle yaptık. iyi ki varsınız.

      Sil
  4. Harika olmuş elinize emeğinize sağlık Görkem hocam

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş hocam.Emeginize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hanife hocam. Beğenmenize sevindim

      Sil
  6. Emeğinize sağlık hocam. Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Çalışmalarınız icin sizi kutlarım.Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Emeğinize sağlık hocam ne güzel çalışmalar yapmışsınız çocuklarınızı ve sizi tebrik ederim 👏👏

    YanıtlaSil
  9. Harika bir çalışma olmuş Görkem hocam.Dolu dolu bir proje çalışması sizi ve öğrencilerimizi tebrik ediyorum 👏👏👏👏

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar Görkem Hocam çalışmalarınızın çocuklarımıza kattığı farkındalıklar için size teşekkür ederim öncelikle. daha özgün, güzel etkinlikleri dört gözle bekliyoruz sizi ve tüm çocuklarımızı tebrik ediyorum 👏👏👏

    YanıtlaSil
  11. Emeğinize sağlık hocam sizi ve öğrencilerinizi tebrik ederim. Çok güzel çalışmalar yapmışsınız.

    YanıtlaSil
  12. Emeginize sağlık Görkem hocam.Çok başarılı bir çalışma olmuş.

    YanıtlaSil
  13. Harika çalışmalar .Emeklerinize saglik Görkem Hocam.Sizi ve öğrencilerinizi kutluyorum.👏👏👏

    YanıtlaSil
  14. Emeğinize sağlık Görkem Bey,harika olmuş çalışmalarınız, sizi ve öğrencilerinizi yürekten kutluyorum.

    YanıtlaSil
  15. Çalışmaların Her birinde ne kadar çok emek verildiği belli oluyor. Sizi ve öğrencilerinizi tebrik ediyorum hocam. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  16. Öğrencilerinizin ve sizin emeğinize sağlık. Tebrikler Görkem hocam.

    YanıtlaSil
  17. Tebrikler Görkem Hocam.Ogrencilerinizin ve sizin emeginize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. ELİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Muhammet TAŞTAN Karakese Ortaokulu

Serap HEZER BİÇAK Emek Ortaokulu

Halime DAĞ SELÇUKLU BELEDİYESİ İLKOKULU/KONYA